Distributieketting TSI vervangen

De 1.0 TSI motor is de kleinste variant van de TSI motoren. Doordat de motor uitgevoerd word met een turbo kan er veel vermogen geleverd worden. Sommige TSI motoren zijn uitgevoerd met turbo met compressor, die zijn terug te vinden in sommige 1.4 TSI motoren (Twincharger technologie). Voordeel hiervan is dat een klein motorblok veel vermogen levert. De 1.2 TSI motor en de 1.4 TSI motor leveren 90 tot 185 pk.

1.2 1.4 TSI Distributieketting vervangen kosten

De reparatie kosten van alle TSI en TFSI motoren van Volkswagen, Audi, Seat en Skoda:

  • Distributieketting 1.0 TSI TFSI €695,-
  • Distributieketting 1.2 TSI TFSI €795,-
  • Distributieketting 1.4 TSI TFSI €995,-
  • Distributieketting 1.6 FSI €795,-
  • Distributieketting 1.8 TSI TFSI €895,-
  • Distributieketting 2.0 TSI TFSI €995,-
  • Distributieketting 3.2 TSI TFSI V6 €1495,-

Bent u niet zeker of uw motortype er tussen staat? WhatsApp dan uw kenteken naar: 06-24 626 380

Distributieketting 1.4 TSI vervangen

Een nadeel van de TSI motoren is dat er vaak problemen voorkomen met de distributieketting. Deze rekt vaak uit. In theorie hoort die een hele autoleven mee te gaan. Maar dat is helaas niet het geval bij de TSI motoren. Meestal begint de distributieketting problemen te geven rond de 100.000km. Na de 100.000km is de garantie meestal verlopen, en het kostenplaatje voor het vervangen van een distributieketting ligt over het algemeen hoog. Als de distributieketting niet tijdig vervangen word, dan kan dat leiden tot inwendige motor schade. Als uw motor inwendige schade oploopt, dan moet er een motorrevisie uitgevoerd worden. Of er moet een nieuwe motor gemonteerd worden in uw auto. De kosten voor de gevolgen van inwendige motorschade zijn een aantal keer duurder dan het vervangen van uw distributieketting. Vervang daarom uw distributieketting op tijd! En voorkom daarmee hogere kosten!

Gevolg van een uitgerekte distributieketting:

  • Motor die ratelt of tikt bij een koude start
  • Motor ratelt of tikt bij stationair lopen
  • Motor loopt niet eenparig (timing problemen)
  • Motor houd in bij optrekken
  • Motormanagement lampje brand (hoeft niet altijd)

1.4 TSI 122pk Distributieketting

Met name de 1.4 TSI en 1.4 TFSI motoren hebben last van de uitgerekte kettingen. Wij vervangen deze binnen 1 dag. U brengt uw auto om 9 uur. Krijgt een leenauto mee en om 17uur kunt u uw auto weer ophalen. Wij vervangen complete distributiekettingsets van de

1.2 TSFI Distributieketting vervangen kosten

De kosten bij het vervangen van een distributieketting liggen over het algemeen een stuk hoger dan de kosten bij het vervangen van een distributieriem. Het vervangen van een distributieketting komt echter minder vaak voor dan het vervangen van een distributieriem. De distributieriem moet bij een bepaalde kilometerstand of na een bepaalde periode vervangen worden. De distributieketting moet vervangen worden als deze hoorbaar wordt (ratelend geluid).

1.4 TSFI Ketting vervangen

De oorzaak van een ratelende distributieketting is in de meeste gevallen een slecht werkende kettingspanner of een uitgerekte ketting. Hierdoor zal de distributieketting een rammelend geluid maken of een verkeerde timing hebben waardoor het motormanagementlamp gaat branden. Bij oudere auto’s was het nog wel eens mogelijk om de kettingspanner vanaf de buitenkant van het motorblok af te stellen. De laatste jaren zitten deze kettingspanners ingebouwd bij de distributieketting en deze worden hydraulisch aangestuurd. Om deze te vervangen zal dus alles gedemonteerd moeten worden.

TFSI Distributieketting

TFSI motor lijkt een beetje op de diesel motor, omdat bij beide motoren brandstof direct in de cilinder word ingespoten onder hoge druk. De TFSI motoren hebben meerdere malen prijzen gewonnen, waaronder de Engine of the Year. Maar een paar jaar later bleken de TFSI motoren helemaal niet zo goed te zijn als men dacht. Vele eigenaren van TFSI motoren begonnen te klagen over ratelende distributiekettingen. Dit kwam doordat er een fabrieksfout was gemaakt destijds aan de TFSI- motoren.

TFSI Distributieketting vervangen

Gevolg van teveel olieverbruik is inwendige motorschade, maar het kan ook invloed hebben op de distributieketting van de TFSI motor. Dat komt doordat het distributieketting systeem hydraulische onderdelen heeft. Waaronder de hydraulische spanner met blokkeerinrichting. Als uw motor te weinig olie heeft dan werkt die spanner niet optimaal waardoor de distributieketting teveel rek krijgt. Gevolg van een uitgerekte ketting is:

  • Motor die ratelt en tikt
  • Motor loopt niet eenparig (Timing problemen)
  • Motor houd in bij optrekken
  • Motormanagement lampje brand (hoeft niet altijd)

Als uw distributieketting teveel rek heeft, dan kan dat op het gegeven moment leiden tot inwendige motorschade. De kans is dan zeer groot dat uw zuigers de kleppen zullen raken. De kleppen raken dan enorm beschadigd en krom. Gevolg hiervan is dat er een motorrevisie uitgevoerd moet worden op uw motor. Dit is een aantal keer duurder dan het tijdig onderhoud aan uw distributieketting.

Dat de distributieketting kan verspringen is een bekend probleem bij de TFSI motoren. Ook wij van Autobedrijf de Waver weten dat het een bekend probleem is. Wij zijn specialist op het gebied van distributiekettingen, wij vervangen altijd een complete distributieketting- set. Een distributieketting set bestaat uit:

  • Gemodificeerde ketting (wij maken gebruik van ORGINELE gemodificeerde kettingen, zo kan het probleem niet terug komen)
  • Krukas tandwiel + nokkenas tandwiel (dit omdat er een gemodificeerde ketting gemonteerd word, dus dan moeten de tandwielen ook vervangen worden!)
  • Geleiders (de naam zegt het al, geleiders die geleiden uw distributieketting)
  • In enkele gevallen moet er een dubbele ketting vervangen worden (voor de oliepomp, ook die vervangen wij!)

TSI TFSI Distributieketting kosten

De kosten variëren per TFSI motor. Wij vervangen complete en originele distributiekettingsets al € 695 euro. Hieronder treft u een prijslijst.

De reparatie kosten van alle TSI en TFSI motoren van Volkswagen, Audi, Seat en Skoda:

  • Distributieketting 1.0 TSI TFSI €695,-
  • Distributieketting 1.2 TSI TFSI €795,-
  • Distributieketting 1.4 TSI TFSI €795,-
  • Distributieketting 1.6 FSI €795,-
  • Distributieketting 1.8 TSI TFSI €895,-
  • Distributieketting 2.0 TSI TFSI €995,-
  • Distributieketting 3.2 TSI TFSI V6 €1495,-

Bent u niet zeker of uw motortype er tussen staat? WhatsApp dan uw kenteken naar: 06-24 626 380

  • Laag uurtarief
  • Vandaag bellen = morgen gerepareerd
  • Klaar terwijl u wacht
  • Gratis leenauto

Bel of WhatsApp direct met 1 van de 5 monteurs

Afbeelding monteur Logo WhatsApp
06 - 1995 2005

Autobedrijf de Waver biedt meer